Sugedo buitinė technika? Buitinės technikos remontas ir garantinis laikotarpis

 

Jei jums sugedo buitinė technika, pirmiausia, nepanikuokite ir stenkitės suvaldyti emocijas ir stresą. Tikriausiai technika sugedo būtent tuo metu, kai jums jos reikėjo labiausiai. Suprantame, kad susierzinote, tačiau yra ir gerų žinių – jei nuo prekės įsigijimo praėjo mažiau, nei 24 mėnesiai, galioja garantinis laikotarpis, kurio metu jūsų buitinė technika greičiausiai bus sutaisyta nemokamai.

Pajuodinome žodį „greičiausiai“, o ne „nemokamai“, kaip paprastai daroma. Tam yra svari priežastis. Buitinės technikos garantinis remontas turi tam tikrų sąlygų ir žvaigždute pažymėtų momentų, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį. Bet pirmiausia, kai sugenda buitinė technika,

Nebandykite ardyti arba patys taisyti...

Neatsukinėkite nė vieno varžtelio patys. Kodėl? Todėl, kad viena iš pagrindinių garantinio remonto sąlygų yra tai, kad garantiniam remontui priimamos tik tos prekės, kurios neturi mechaninių pažeidimų ir ardymo žymių.
Tai reiškia, kad nemokamas garantinis remontas yra netaikomas prekėms, kurios nukrito, buvo sudaužytos, taip pat bandoma taisyti.

Garantinis laikotarpis

Ne visoms prekėms suteikiamas 24 mėnesių garantinis laikotarpis. Kai kurios prekės gali turėti 12 ar net 6 mėnesių garantiją. Nuo ko tai priklauso?

Naujos prekės pagal ES reikalavimus turi turėti garantinį laikotarpį, nebent kitaip nustato pardavėjas. Jei prekė nebėra nauja ir sandėlyje savo pirkėjų laukė metus, gamintojas gali nebesuteikti 24 mėnesių garantijos, tad teks pasitenkinti 12 mėnesių garantija.

12 mėnesių garantija suteikiama prekėms, kurias perka ne fizinis, o juridinis asmuo. Logika paprasta – jei perka įmonė, greičiausiai ta prekė bus naudojama maksimaliai, todėl nusidėvės labai greitai ir 24 mėnesių garantija negalima.

Kai kurios nebrangios prekės, smulki buitinė technika turi 6 mėnesių garantiją, nes pats gamintojas pripažįsta, kad buvo naudojamos pigios detalės, kurios ilgai tarnauti negali fiziškai.
Jei prekės yra atnaujintos ar buvo naudotos, joms suteikiama 3-6 mėnesių garantija. Dažnai jų įpakavimas yra neoriginalus arba panaudotas. Jokių problemų su tomis prekėmis nėra, tačiau gamintojo atstovas negali suteikti ilgesnių garantijų naudotoms prekėms.

5, 10 ar net daugiau metų garantija? Deja, tai reklaminis triukas, kurį patys gamintojai paaiškina gana paprastai: prietaisui suteikiama ilga garantija, bet jo detalėms – tik iki 24 mėnesių. Tai reiškia, jei prietaisas brokuotas ir negali veikti po kelių metų naudojimo, jis bus pakeistas visas. Jei sugedo tik tam tikra detalė – jai pritaikomas 24 mėnesių garantinis laikotarpis. Tai aktualu stambiajai buitinei technikai –dažniausiai šaldytuvams.

Ką daryti, kai sugenda buitinė technika?

Keli svarbiausi etapai, kaip viskas vyksta:

1 žingsnis. Susiraskite prekės pirkimo dokumentus. Tiks bet koks oficialus dokumentas – čekis, sąskaita, pirkimo sutartis. Jums reikės įrodymo, kada tiksliai pirkote prekę, nuo kurios datos galioja garantija. Pirkdami el. parduotuvėse sąskaitas turėtumėte gauti el. paštu. Neištrinkite tokių laiškų, jums gali jų prireikti ateityje.
 

2 žingsnis. Kreipkitės į pardavėją. Tiesiog parašykite laišką, ar paskambinkite, praneškite, kad jūsų pirkta prekė sugedo. Jei pardavėjas pats neužsiima garantiniu aptarnavimu, jis nukreips jus į įmonę, kuri tuo užsiima. Didieji gamintojai turi savo sertifikuotus remonto centrus, kur dirba specialiai apmokyti profesionalai. Dėl to viskas priklauso, koks jūsų buitinės technikos gamintojas.
 

3 žingsnis. Nuvežkite buitinę techniką meistrams.Deja, nuvežimą teks organizuotis patiems. Jei jį organizuos patys meistrai, gali būti, kad už tai teks papildomai sumokėti. Ir gana brangiai. Jei įmanoma, nuvežkite buitinę techniką į taisyklą patys.

4 žingsnis. Pateikite reikalingus dokumentus. Kaip minėjome, reikia pirkimo faktą ir datą įrodančių dokumentų. Pateikite sąskaitą, čekį ar pirkimo pardavimo sutartį. Dėl užsakymo atsiųsto el. paštu validumo pasitikslinkite su meistrais.
 

5 žingsnis. Laukite sprendimo. Pirmiausiai meistrai patikrina prekę ir bando surasti gedimą bei jo priežastis. Tada įvertina remonto procesą ir priima sprendimą – ar tikrai tai nemokamas garantinis taisymas. Jei jis neatitinka nemokamo taisymo reikalavimų, kiek tada remontas kainuos. Meistrai praneša apie priimtą sprendimą ir tada jūsų klausia – taisom, ar grąžinam prekę jums?Taip jūsų sugedusi technika yra pataisoma.

Pasiimti reikia jums patiems, kai ji sutaisoma. Atminkite, kad taisymas gali užsitęsti net 40 dienų. Tai tikrai ilgas laiko tarpas, tad apsišarvuokite kantrybe.

Kada nemokamas garantinis aptarnavimas negalioja?

Kaip minėjome, kiekviena į remonto dirbtuvę atvežta prekė yra patikrinama. Ko ieško tie meistrai be gedimų. Jie nustato, ar prekė buvo naudojama pagal paskirtį, ar gedimai neatsirado dėl pirkėjo kaltės, ar prekė jau nebuvo taisyta neautorizuotame servise. Taip pat įsitikinama, ar prekė netapo nenugalimos jėgos (Force majeure) auka – tai yra gaisras, žaibas, potvynis, audra ir t.t.

Tikrina, ar prekės viduje nėra pašalinių daiktų. Tai aktualu šeimoms su vaikais, kurie kartais gali prikišti į buitinę techniką savo žaisliukų, rastų adatėlių ar smeigtukų.

Garantinis negalioja, jei buitinė technika buvo eksploatuojama naudojant neautorizuotus priedus, pavyzdžiui, įvairius filtrus. Garantinis aptarnavimas nėra taikomas laidams. Dažnai pakanka tik pakeisti laidus ar kitas elektros jungtis, kad prietaisas veiktų.

Jei namuose turite daug brangios buitinės technikos, pasidomėkite ir namų turto draudimu – ne visada bus galima remontuoti nemokamai, tad draudimas turėtų padengti bent dalį išlaidų.