Kaip išsirinkti bėgimo takelį?

Vasarą bėgioti lauke ir smagu, ir naudinga, tačiau ne visada yra tokios galimybės. Kad palaikytumėte puikią formą, verta pagalvoti ir apie bėgimo takelį namuose. Jis pravers, kai lauke pučia žvarbus vėjas ar sninga. Bėgimo
takeliai namuose nėra jokia retenybė. Reikia gana nedaug vietos, kad toks prietaisas atsidurtų rūsyje arba net miegamajame.

Šiame straipsnyje duosime keletą patarimų, kaip išsirinkti bėgimo takelį, kuris jums tiks labiausiai.

Bėgimo takelių klasės

Yra trys bėgimo takelių klasės – buitinė, pusiau profesionali ir profesionali. Šios klasės dažnai atitinka ir kainas. Buitiniai takeliai kainuoja 200-400 eurų, pusiau profesionalūs – 400-1000 eurų, o profesionalių kainos prasideda nuo 1000 eurų.

Kadangi bėgimo takelis reikalingas namams, daugiausiai dėmesio skirsime buitiniams ir pusiau profesionaliems takeliams. Profesionalūs paprastai stovi sporto klubuose. Jie yra skirti labai intensyviam naudojimui. Buitiniai takeliai yra skirti vienam žmogui, tad jų naudojimas yra gana retas – 1-2 kartus per dieną. Pusiau profesionalus tinka visai šeimai, kai skirtingi šeimos nariai naudoja takelį 2-10 kartų per dieną.

Nesunku suskaičiuoti, kiek valandų tokie takeliai dirbs. Vidutiniškai treniruotė trunka 30-45 minutes, tad pusiau profesionalūs takeliai per dieną gali dirbti nuo 1 iki 6 valandų per dieną.

Sulankstymas ir judėjimas namuose

Rinkdamiesi bėgimo takelį namams atkreipkite dėmesį į sulankstymo funkciją. Paprastai buitiniai ar pusiau profesionalūs takeliai susilanksto į gana kompaktišką formą, kai kurie net telpa po lova ar didelėje rūbų spintoje. Profesionalūs nesusilanksto, tad jiems reikalingi bent 2 kvadratiniai metrai ploto. Tokius rekomenduojama įsigyti tiems, kas rūsyje ar kitoje namų patalpoje kuria mini sporto klubą ir su kitais treniruokliais.

Kitas svarbus momentas – judėjimo galimybės. Kuo sunkesnis bėgimo takelis, tuo, kaip taisyklė, jis stabilesnis ir tvirčiau stovi ant grindų. Ant stabilesnio takelio galima išbandyti ir itin greito bėgimo rėžimą. Jei bėgimo takelis yra transportuojamas, tai jam reikalingi specialūs ratukai. Tikrai nepatogu nešti 50 ar daugiau kilogramų sveriantį prietaisą vienam. Su specialiais ratukais tokio svorio treniruoklį galima nesunkiai nutraukti iki svetainės, kur stovi televizorius ir ten atlikti reikalingus pratimus.

Bėgiko svoris

Rinkdamiesi bėgimo takelį atkreipkite dėmesį į bėgikų, kurie juo naudosis, svorį. Bėgimo takelis yra vienas iš geriausių priemonių svoriui mesti, todėl tokį treniruoklį dažnai renkasi su viršsvoriu kovojantys žmonės. Dauguma
buitinių ir pusiau profesionalių takelių atlaiko 100 kilogramų svorio bėgikus. Jei jūsų svoris didesnis, reikia ieškoti kur kas didesnius svorius atlaikančio takelio. Paprastai prie savo svorio pridėkite bent 10-20 kilogramų ir matysite, kokį maksimalų svorį takelis turi atlaikyti. Jei jūs dabar sveriate 100 kilogramų, rinkitės bėgimo takelį, atlaikanti 120 kilogramų.

Pastebima tendencija tarp bėgiko svorio ir kainos. Kuo svoris didesnis, tuo bėgimo takelis yra brangesnis, nes jis tiesiog masyvesnis. Nesunkiai rasite 150 kilogramų atlaikančių takelių modelių. Jei sveriate daugiau, greičiausiai teks naudotis profesionaliais takeliais, kurie atlaiko ir iki 200 kg. svorio bėgikus.

Bėgimo takelio plotis ir ilgis

Bėgimo takeliai turi du išmatavimus – prietaiso plotį ir ilgį, pagal kurį sprendžiate, ar tilps miegamajame tarp lovos ir spintos. Antrasis išmatavimas yra bėgimo takelio plotis ir ilgis. Jei esate aukštas, reiktų rinktis ilgesnius takelius, nes standartinių 120 cm gali ir nepakakti. Kuo takelis platesnis, tuo jis stabilesnis ir masyvesnis. Tai vėl turi įtakos ir kainai ir prietaiso ir bėgiko svoriams bei stabilumui. Optimalus variantas – 40 cm pločio ir 130-140 cm ilgio.

Greitis

Pasaulio bėgimo čempionai ant takelio bėgti maksimaliu greičiu negalėtų, nes jis tokiu greičiu (10 m/s arba 36 km/h) tiesiog negali suktis. Rinkdamiesi bėgimo takelį pasvarstykite, ar bandysite bėgti iš visų jėgų, kiek įkabindami. Jei taip, rinkitės didesnius greičius turinčius bėgimo takelius. Buitiniai ir pusiau profesionalūs takeliai gali suktis 12-18 km/h greičiu. Greitesniam bėgimui reikalingas didesnis stabilumas ir didesnis prietaiso svoris, todėl tai jau profesionalių bėgimo takelių privalumas.

Ramiam ėjimui, kopimui ar kardio programai visiškai pakanka ir 12-16 km/h greičio, tad permokėti už greitaeigius takelius neverta.

Kodėl greičiai skirtinguose modeliuose yra nevienodi? Viskas dėl bėgimo takelio galios. Bėgimo takelio galia yra matuoja AG – arklio galiomis, kaip automobilių varikliai. Paprastas buitinis takelis tenkinasi 1-1,5 AG. Pusiau profesionalus – 1,5-3 AG, o profesionalūs bėgimo takeliai turi daugiau nei 3 AG variklius. Jie pakankamai galingi, kad ir greitai suktųsi ir atlaikytų didelius bėgiko svorius.

Įkalnės kampas

Bėgimo takelis yra skirtas ne tik vidutiniam bėgimui. Jis turi ir įkalnės funkciją. Specialus hidraulinis mechanizmas pakelia bėgimo takelio priekį tam tikru kampu, kad būtų imituojamas kopimas į kalnelį. Kuo kampas didesnis, tuo sunkiau lipti, o tai pareikalauja daugiau pastangų. Buitiniuose ir pusiau profesionaliuose takeliuose įkalnės kampas yra 12-15 proc. Tai ne tas pats, kas laipsniai. 12 proc. apytiksliai atitinka 7 laipsnius, 15 proc. – 9 laipsnius.

Profesionalūs takeliai turi didesnį įkalnės kampą – apie 40 proc. arba 22 laipsnius. Paprastam treniruočių rėžimui visiškai pakanka ir 15 proc. įkalnės.

Programos

Kuo įmantresnis prietaisas, tuo daugiau programų yra paruošta. Realiai reikalingos kelios programos, skirtos svorio metimui, kardio treniruotėms, apšilimui prieš kitas treniruotes, ėjimui, bėgimui. Optimalus programų skaičius – 10-12. Visa kita – perteklinė informacija. Bėgimo takelių parodymus skaityti nėra sudėtinga, todėl reiktų gerai apsvarstyti ar reikalingas kelių colių įstrižainės spalvotas ekranas, ar pakankamas paprastas LED ekranėlis. Visi ekranai yra brangūs priedai, todėl nuo šio pasirinkimo priklauso bėgimo takelio kaina.

Dizainas? Visų takelių dizainas yra gana panašus, tad išvaizda dažniausiai nėra pagrindinis pasirinkimo kriterijus. Priedai? Pasižiūrėkite, kad būtų galimybė pasidėti telefonui, įsijungti ausinėms ir pasidėti bent 2 gertuves. Daugiau funkcijų paprastoms treniruotėms nereikia. Televizoriaus prijungimas prie bėgimo programų ir bėgimo vietovės vaizdų pasirinkimas – komfortui pagerinti, nors treniruotėms tokia funkcija nėra būtina.

Sėkmės treniruotėse!

Mūsų parduodamus bėgimo takelius rasite čia ->>>